Forum społeczności Poniatowej

WIEŚCI Z POWIATU I LUBELSZCZYZNY - Most na Wiśle w Kamieniu

Marceli Szpak - |19 Maj 2009|, o 14:21
Temat postu: Most na Wiśle w Kamieniu
Konferencja w Piotrawinie

Samorządowcy województw lubelskiego i mazowieckiego spotkali się 11 maja w Piotrawinie na konferencji poświęconej budowie mostu na Wiśle w Kamieniu i dróg dojazdowych na odcinku Kamień – Konopnica. Spotkanie zorganizował Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Do Piotrawina przyjechali Wicemarszałek Województwa Lubelskiego - Jacek Sobczak oraz Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego - Piotr Szprendałowicz. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie reprezentował dyrektor Jerzy Pytka, a Departament Mienia, Infrastruktury i Inwestycji Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie Michał Tyburek – zastępca dyrektora. Z ramienia Mazowieckiego Zarządu Dróg obecny był dyrektor Krzysztof Kondraciuk. W dyskusji nie mogło zabraknąć władz szczebla powiatowego i gminnego. Obecni byli starostowie: opolski, lubelski, lipski oraz wójtowie i burmistrzowie terenów przez które będzie przebiegać nowa trasa. Marszałek J. Sobczak wystąpił z prośbą do starostów, wójtów i burmistrzów o realne partycypowanie w kosztach oraz ujęcie tej inwestycji w wieloletnich planach inwestycyjnych samorządów.

Uczestnicy konferencji mogli poznać szczegółowe plany rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 747 oraz budowy mostu w przedstawionej prezentacji multimedialnej, przygotowanej przez ZDW w Lublinie.

Oprócz budowy mostu w Kamieniu zostanie przebudowany lubelski odcinek drogi nr 747, w tym również wybudowane jej fragmenty na nowym przebiegu oraz obwodnice miejscowości: Opole Lubelskie, Chodel, Bełżyce. Szacowany koszt to 232 760 000 zł. Samorząd lubelski zrealizuje tę inwestycję w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Po lubelskiej stronie droga nr 747 ma długość 50,5 km. 61% trasy będzie to zupełnie nowy przebieg drogi. Most w Kamieniu będzie miał długość 1004 m i będzie to najprawdopodobniej most skrzynkowo-ciągły.

Przedsięwzięcie służy rozwojowi współpracy gospodarczej i kulturalnej regionów. Poprzez powiązanie komunikacyjne centralnych ośrodków regionalnych z pozostałymi obszarami Polski Wschodniej przyczyni się do uaktywnienia gospodarczego i turystycznego tych terenów. Podniesie również ich rangę jako obszarów posiadających lepszy dostęp do międzynarodowych linii transportowych.

opole.lublin.pl

Ja osobiście chciałbym dożyć tego momentu hehe... :)

ElCupra - |19 Maj 2009|, o 15:24

Marzenia, jeśli to dopiero plany to jeszcze dużo wody upłynie w Wiśle zanim doczekamy się tej drogi.
Marceli Szpak - |19 Maj 2009|, o 18:03

ElCupra napisał/a:
jeśli to dopiero plany

Nie to nie są dopiero plany :) Oni przedstawili "plany" w sensie plan - mapa, konspekt :)
Nie wiem czy wiecie, ale ta inwestycja już była w planie inwestycji strategicznych woj. Lubelskiego tylko dziwnym trafem z niej wypadła :)

Już kilka lat temu miał być most ale Puławy i Annopol starannie blokują inwestycję bojąc się spadku tranzytu przez ich miejscowości :)

P.S.
Szkoda i nie szkoda , że przez P-wą nie będzie przebiegać ta trasa. Szkoda, bo to zawsze szansa na rozwój przedsiębiorczości (stacje paliw, przydrożne bary czy fabryki) a nie szkoda, bo to zawsze wielkie utrudnienie komunikacyjne :)

Marceli Szpak - |23 Cze 2009|, o 16:17
Temat postu: Most na Wiśle w Kamieniu
Most w Kamieniu nad Wisłą: mazowieckie pomoże w budowie

Samorządy województw lubelskiego i mazowieckiego dogadały się i wspólnie wybudują przeprawę nad Wisłą łączącą oba regiony.


Most powinien być gotowy w 2014 r. Połączy miejscowości Kamień i Solec
(Fot. Archiwum)


Inwestycja szacowana początkowo na ok. 120-130 mln zł okazała się droższa. Ostatecznie lubelski Urząd Marszałkowski ocenia koszt na 220-230 mln zł. Większość pieniędzy wyłoży Unia Europejska, jednak do domknięcia budżetu brakuje ok. 60 mln zł.

- Województwo mazowieckie uznało inwestycję za bardzo ważną i pomoże nam w budowie - mówi Jacek Sobczak wicemarszałek województwa, który pilotuje inwestycję. Dodaje, że jeśli nie uda się znaleźć zewnętrznych źródeł finansowania, to województwo mazowieckie wyłoży 60 mln zł z własnego budżetu.

Most powinien być gotowy w 2014 r. Połączy miejscowości Kamień i Solec, powstanie w ciągu drogi 747, połączy drogę krajową S19 z trasą 79 Kraków - Warszawa. Most ułatwi dojazd do Kielc i Radomia.

(rp)

Źródło: Dziennik Wschodni

No nareszcie a raczej dopiero bo w 2014r. Ważne, że w ogóle to ruszyło bo od kiedy pamiętam w Kamieniu miał być most :) Na forum DW w innym temacie zawistni ludzie puszczają jad, że nie tędy przebiega co im pasuje :) Ważne, że w ogóle powstanie a nie czy 2 czy 5 km. od P-wej będzie droga przebiegać :)

daniiels - |23 Cze 2009|, o 19:32

Świetna wiadomość. No to czekamy z niecierpliwością.
Marceli Szpak - |23 Cze 2009|, o 20:04

Ja się ciesze dodatkowo z szybkiego połączenia z Lipskiem ;) KMWTW
Marceli Szpak - |4 Sie 2009|, o 13:50

Rozbudowa drogi wojewódzkiej 747


W ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Priorytet IV. Infrastruktura transportowa, Działanie IV.1 Infrastruktura drogowa współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na terenie podległym Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Lublinie realizowane są dwa Projekty obejmujące swoim zakresem drogę wojewódzką Nr 747 relacji Iłża-Lipsko-Solec nad Wisłą-Opole Lubelskie-Bełżyce-Konopnica.

1.„Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych”
2. ,,Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 747 Iłża-Konopnica na odcinku Konopnica-Kamień".

Droga Wojewódzka nr 747 jest ściśle powiązana z siecią dróg wojewódzkich i krajowych przebiegających przez obszar województwa lubelskiego i mazowieckiego. Wybudowanie mostu, jak również rozbudowa drogi stworzy nowy ciąg komunikacyjny, łączący dwie ważne drogi krajowe S-19 oraz Nr 9. W wyniku realizacji inwestycji planuje się dostosować parametry drogi klasy GP oraz uzyskać nośność 115 kN/oś. Ponadto, na terenach zabudowanych planuje się budowę chodników dla pieszych.
Zakłada się, że:
1 „Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych”
- szacunkowy koszt realizacji wyniesie 232 800 000 zł, w tym dofinansowanie maksymalnie w wysokości 130.800.000 zł.
- planowany termin złożenia dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o dofinansowanie 1 czerwca 2011r.
- planowany termin rozpoczęcia prac w IV kw. 2011r.
- planowany termin zakończenia prac w IV kw. 2013r.

2."Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 747 Iłża-Konopnica na odcinku Konopnica-Kamień".
- szacunkowy koszt realizacji wyniesie 431 600 000 zł, w tym dofinansowanie maksymalnie w wysokości 246 400 000 zł.
- planowany termin złożenia dokumentacji projektowej wraz z wnioskiem o dofinansowanie 1 czerwca 2011r.
- planowany termin rozpoczęcia prac w IV kw. 2011r.
- planowany termin zakończenia prac w IV kw. 2013r.

Projekt rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 747 na odcinku Kamień – Konopnica podzielony został na następujące etapy:
a) I ETAP – Budowa (przełożenie) drogi wojewódzkiej Nr 747 na odcinku od m. Kamień do obwodnicy m. Opole Lubelskie wraz z budową obwodnicy m. Opole Lubelskie (km końcowy 58+450),

b)II ETAP – Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 747 na odcinkach:
- od km 58+300 do 64+503 o długości ok. 6,2 km (odcinek Baba-Chodel)
- od km 68+141 do km 76+720 o długości ok. 8,5 km (odcinek Chodel-Bełżyce)
- od km 81+950 do km 91+461 o długości ok. 9,5 km (odcinek Bełżyce-droga dojazdowa do węzła „Konopnica”)
c) III ETAP – Budowa obwodnicy m. Chodel w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747,

d) IV ETAP – Budowa obwodnicy m. Bełżyce w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 747,
e) V ETAP – Budowa drogi wojewódzkiej nr 747 stanowiącej dojazd do węzła „Konopnica” obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19

Powiat Opolski uznając w/w inwestycje jako kluczowe dla rozwoju gospodarki powiatu, na sesji Rady Powiatu która odbyła się w dniu 29 czerwca zadeklarował udzielenie pomocy finansowej planowanej inwestycji.

Liczymy że wszystkie gminy podejmą również stosowne uchwały o wsparciu finansowym, w celu udzielenia pomocy Województwu Lubelskiemu na „Budowę mostu na Wiśle wraz z budową dróg dojazdowych oraz Rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 747 Iłża-Konopnica na odcinku Konopnica – Kamień”.



Projekt drogi 747 cz.1
Projekt drogi 747 cz.2

daniiels - |4 Sie 2009|, o 14:37

No i cacy -nareszcie w miarę normalnie dojedzie się do Lublina i na zachód ;)
Marceli Szpak - |4 Sie 2009|, o 15:09

Cytat:
No i cacy -nareszcie w miarę normalnie dojedzie się do Lublina i na zachód ;)

Widziałeś jak przebiega trasa ? Dopiero przed Bełżycami nas obleci a to i tak był ten lepszy kawałek trasy. Prawie 2/3 trasy starą wydeptaną ścieżką, która z racji lekkiej zmiany organizacji ruchu zejdzie na boczny tor co odczujemy zimą ;)

ElCupra - |4 Sie 2009|, o 15:18

Marceli Szpak napisał/a:
Cytat:
No i cacy -nareszcie w miarę normalnie dojedzie się do Lublina i na zachód ;)

Widziałeś jak przebiega trasa ? Dopiero przed Bełżycami nas obleci a to i tak był ten lepszy kawałek trasy. Prawie 2/3 trasy starą wydeptaną ścieżką, która z racji lekkiej zmiany organizacji ruchu zejdzie na boczny tor co odczujemy zimą ;)


Niestety do samych Bełżyc pojedziemy starą drogą, tylko czy ten fragment wyremontowanej drogi na młynkach i PW-ej Wsi nie jest elementem planowanej przebudowy drogi Opole-PWA-Bełżyce ?
Martwi mnie jeszcze planowane zakończenie budowy koniec 2013r ...

Marceli Szpak - |4 Sie 2009|, o 16:04

Spokojnie nic od razu nie wybudowano :)
Najlepsze i tak jest to, że 3/4 całego czasu realizacji to robota urzędowa a tylko 1/4 to czas widocznej budowy :) Sama budowa to pikuś :) Zobaczycie jakie będą protestu ludzi bo im się polie zabiro i daje w innym mijscu z gorszu ziemio albo taku samu tylko, że uni tam ni chcu bo to już nie to samo :kwasny: To jest dopiero tragedia Polskiego Narodu. Nie jedna już inwestycja byłaby zrealizowana gdyby nie typowy Polski zaścianek. Widać to jak drogę gdzieś remontują jak się ludzie zabijają o centymetry albo jak sąsiad sąsiadowi miedzę przesunie :)

daniiels - |5 Sie 2009|, o 07:44

Marceli Szpak napisał/a:
Widziałeś jak przebiega trasa ?

Tak widziałem, ale do Zagórza (skrzyżowania Bełżyce - Poniatowa - Chodel) można dojechać jeszcze w przyzwoitym czasie, do Opola również jest to 7-10 minut, potem już wojewódzka i byle przed siebie (nie będzie traktorów, kombajnów i busów -przynajmniej w takich ilościach jak teraz, przez co czas jazdy się skróci. Fakt lepiej by było jak by i PWA zaliczyła, no ale tego już nie zmienimy.

Marceli Szpak - |15 Gru 2009|, o 16:58

Mazowsze da miliony na nowy most na Wiśle. Szybciej dojedziemy do Kielc

rp

Województwo mazowieckie pomoże nam wybudować most na Wiśle łączący Kamień (pow. opolski) z Solcem. Most, który połączy drogę krajową S19 z trasą 79 Kraków – Warszawa, ma być gotowy w 2013 roku.

Pismo w tej sprawie podpisane przez marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika trafiło właśnie do Lublina.

– Struzik potwierdził, że decyzją radnych na budowę nowego mostu na Wiśle Mazowsze wyłoży 50 mln zł – informuje Damian Miechowicz z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

Most połączy Kamień (powiat opolski) z Solcem (powiat lipski). Samochody przejadą po nim w 2013 roku. Dzięki nowej przeprawie kierowcy z Lubelszczyzny zyskają nowe połączenie z Radomiem oraz Kielcami, most połączy drogę krajową S19 z trasą 79 Kraków – Warszawa.

Początkowo był problem z domknięciem budżetu inwestycji. Teraz już wiadomo, że oba województwa podzielą się kosztami inwestycji. Lubelszczyzna wyda przez trzy lata 77,2 mln zł. Mazowieckie wyłoży na budowę w sumie 50 mln zł.

Reszta brakujących pieniędzy – 120 mln zł - ma pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Marszałek Krzysztof Grabczuk zapowiada, że umowa między samorządami będzie podpisana jak najszybciej.



Źródło: Dziennik Wschodni

Marceli Szpak - |20 Sty 2010|, o 17:10

Kamień: Będzie most przez Wisłę, choć nie wszyscy go chcą

Rafał Panas

Zamiast remontować drogi, po których jeżdżą tysiące ludzi, władze województwa fundują nam most na Wiśle – oburza się radny wojewódzki Jan Kowalik (PSL). – To ważna inwestycja i mamy na nią pieniądze z Unii Europejskiej – ripostują urzędnicy.

Urząd Marszałkowski co pięć lat sprawdza, po których drogach wojewódzkich jeździ najwięcej ludzi, ocenia stan nawierzchni i wybiera trasy do remontu. Z ostatnich badań z 2005 roku wynika, że rekordowa liczba samochodów przejeżdża drogą 835 Lublin–Biłgoraj–Tarnogród (do granicy z woj. podkarpackim) – ponad 77 tys. pojazdów na dobę.

– Remonty na tej drodze są najpilniejsze. Żaden powiat nie ma tak złego połączenia z Lublinem, jak biłgorajski. A to tereny z prężnie rozwijającą się gospodarką. No i połowa Polski jeździ tędy w Bieszczady – argumentuje radny Kowalik, który mieszka w Różańcu niedaleko Tarnogrodu. Dodaje, że w tym roku ma być remontowany odcinek drogi 835 Frampol–Biłgoraj, ale to za mało.

– Urząd Marszałkowski funduje nam natomiast przebudowę o wiele mniej uczęszczanej drogi 747 (Lublin–Opole Lubelskie–Solec nad Wisłą) wraz z budową mostu na Wiśle w Kamieniu. Gdyby te pieniądze przeznaczyć na inne trasy, to załatwilibyśmy najpilniejsze potrzeby – mówi Kowalik. Jednak mostowa inwestycja wpisana jest już do Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Na most i przebudowę drogi nr 747 Lubelszczyzna wyłoży 77 mln zł, a województwo mazowieckie 50 mln zł. Z PORPW dostaniemy 120 mln zł.

– Do programu zgłosiliśmy drogi nr 747 i 835. Po weryfikacji ministerstwo przyznało pieniądze na drogę 747 – tłumaczy Michał Tyburek, zastępca dyrektora Departamentu Mienia, Infrastruktury i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim. Przypomina, że most jest potrzebny, bo odcinek Wisły pomiędzy Puławami i Annopolem jest najdłuższy na całej rzece bez przeprawy.

– Nowy most jest niezbędny. Lepiej wydać pieniądze na jedną dużą inwestycję niż pozwolić, żeby się rozeszły po całym województwie – uważa Adam Sobolewski, doświadczony kierowca ze Świdnika.

A co z drogą nr 835, o którą upomina się radny Kowalik? Na odcinek Frampol–Biłgoraj pieniądze będą z Regionalnego Programu Operacyjnego. Robotników na innych fragmentach tej drogi zobaczymy wtedy, kiedy pozwoli na to stan kasy.

Gdyby "835” stała się drogą krajową, to prawdopodobnie łatwiej byłoby o jej remont. Jednak mimo starań województwa, państwo odmawia wzięcia tej szosy na utrzymanie

Źródło: Dziennik Wschodni


Już komuś nie pasuje :/ Podejrzewam, że komuś z okolic Puław, gdzie ostro liczą już straty.

Temat drogi i mostu można śledzić tutaj --> http://www.skyscrapercity...ad.php?t=600685

Brait - |27 Sty 2010|, o 21:11

Marceli Szpak napisał/a:
Spokojnie nic od razu nie wybudowano :)
Najlepsze i tak jest to, że 3/4 całego czasu realizacji to robota urzędowa a tylko 1/4 to czas widocznej budowy :) Sama budowa to pikuś :) Zobaczycie jakie będą protestu ludzi bo im się polie zabiro i daje w innym mijscu z gorszu ziemio albo taku samu tylko, że uni tam ni chcu bo to już nie to samo :kwasny: To jest dopiero tragedia Polskiego Narodu. Nie jedna już inwestycja byłaby zrealizowana gdyby nie typowy Polski zaścianek. Widać to jak drogę gdzieś remontują jak się ludzie zabijają o centymetry albo jak sąsiad sąsiadowi miedzę przesunie :)


Reguluje to prawo ;) od niedawna bo od końcówki roku 2009 dlatego jeszcze nie można było zobaczyć "w akcji" tej ustawy w zasadzie zapisy w KC itp. Ogółem stwierdza ona iż w przypadku bezpodstawnego blokowania ważnej inwestycji z punktu rozwoju danego regionu, powiatu, województwa itd prawo wkracza ze swoimi sankcjami ;) . Dlatego już byle Kowalski z pipidówka dolnego któremu przez którego pole państwo będzie chciało poprowadzić drogę i będzie chciało odkupić od niego odcinek dając mu przy tym odpowiednią ilość pieniędzy a ona będzie to tłumaczył "nie bo to ocjowe" to he! :D droga idzie i koniec gadania. Ogółem trzeba zapoznać się z tym zapisem, bo tak jak ja to opisałem brzmi trochę rygorystyczne, ale jest na wzór państw zachodnich, tam zdaje egzamin.

Zaś co do drogi od Młynek do skrzyżowania w Krężnicy Okrągłej to ma być ona remontowana w latach realizacji inwestycji DW 747, czyli do 2013 lub 2014r będzie gotowa.

ZooM - |28 Sty 2010|, o 10:40

Brait napisał/a:

Zaś co do drogi od Młynek do skrzyżowania w Krężnicy Okrągłej to ma być ona remontowana w latach realizacji inwestycji DW 747, czyli do 2013 lub 2014r będzie gotowa.


Możesz podać źródło tej informacji ?

Marceli Szpak - |10 Lut 2010|, o 22:10

W 2013 roku pojedziemy za Wisłę nową trasą. Zobacz nowy most

Rafał Panas

Zupełnie nowe połączenie z zachodnią Polską. Wyremontowana droga dojazdowa z Lublina do przeprawy na Wiśle i trzy obwodnice. Takie profity przyniesie nam umowa, którą podpiszą jutro władze Lubelszczyzny i Mazowsza. Jej wartość to blisko ćwierć miliarda złotych.


Długi na kilometr i szeroki na 20 metrów most oprze się na 10 przęsłach. Stanie między Puławami a Annopolem, na najdłuższym w Polsce odcinku Wisły pozbawionym przeprawy. Z Lublina dojedziemy tam przebudowaną drogą 747 a leżące przy niej Bełżyce, Chodel i Opole Lubelskie ominiemy obwodnicami.
(Fot. Urząd Marszałkowski)



Urzędnicy planują inwestycję na lata 2011–2013
(Fot. Urząd Marszałkowski)


Nowa przeprawa połączy Kamień (pow. opolski) z Solcem nad Wisłą.

– Obok budowy lotniska w Świdniku oraz dróg ekspresowych nr 17 i 19, to najważniejsza inwestycja komunikująca Lubelszczyznę z resztą kraju – mówi Jacek Sobczak, wicemarszałek województwa lubelskiego (PO).

Dzięki nowemu przejazdowi przez rzekę kierowcy zyskają dodatkowe połączenie z Radomiem, Kielcami, Śląskiem. Most umożliwi połączenie drogi krajowej S19 (Białystok–Lublin–Rzeszów) z trasą 79 Kraków–Warszawa.

– Ale też bardzo ułatwi podróżowanie mieszkańcom i przedsiębiorcom z pobliskich gmin – tłumaczy Michał Tyburek, zastępca dyrektora Departamentu Mienia, Infrastruktury i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim.

– Nowy most, to skok cywilizacyjny. A jeśli przy okazji jego budowy pojawi się odcinek porządnej jezdni, to będzie bardzo fajnie – mówi Marcin Zylik, kierowca, który często jeździ po zachodniej Lubelszczyźnie.

Jutro w Radomiu marszałkowie województw lubelskiego i mazowieckiego przypieczętują wspólną inwestycję. Nasze województwo wyłoży w sumie 66,1 mln zł. Z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dostaniemy 120 mln zł, a 50 mln zł dorzuci Mazowsze.

– Nasz biedny region dostaje wsparcie od bratniego województwa. To wielki sukces. Nie tylko my widzimy, jak ważne jest to przedsięwzięcie – dodaje Sobczak.

– Nie było dotąd tak dużej inwestycji drogowej robionej przez samorząd województwa i prędko nie będzie – podkreśla Tyburek.

Urząd Marszałkowski ma już niezbędną dokumentację techniczną, ale musi wystarać się jeszcze o decyzję środowiskową dla całego przedsięwzięcia.

– Droga dojazdowa będzie biegła przez mój sad. Ludzi, którzy są w podobnej sytuacji jest więcej, czekamy aż wykupią naszą ziemię – mówi Janusz Szkutnik, sołtys Kamienia.

Inwestycja budziła też wątpliwości. – Most jest potrzebny, tyle, że nie teraz – mówił nam kilka tygodni temu Jan Kowalik, radny wojewódzki z PSL. Tłumaczył, że za te pieniądze można by przeprowadzić remonty najbardziej zniszczonych i uczęszczanych dróg wojewódzkich, np. z Lublina do Biłgoraja.

– Jednak mleko się rozlało, bo inwestycja wpisana jest do unijnego programu – dodał Kowalik.


Zbigniew Pastwa:
Od kwietnia do listopada utrzymuje się z obsługi promu między Solcem a Kamieniem.
- No i dobrze, niech zbudują ten most. Będzie się na czym innym zarabiało. Z promem, który dzierżawię, jest urwanie głowy. Nie ma kokosów, są za to podatki i paliwo drogie jak piorun. Ludzi dużo nie pływa, trochę turystów, przewożę też dzieci z Kamienia do liceum w Solcu. Zresztą zanim zbudują tę przeprawę, to ja już będę emerytem.



Źródło: Dziennik Wshodni

Brait - |26 Lut 2010|, o 17:37

ZooM napisał/a:
Brait napisał/a:

Zaś co do drogi od Młynek do skrzyżowania w Krężnicy Okrągłej to ma być ona remontowana w latach realizacji inwestycji DW 747, czyli do 2013 lub 2014r będzie gotowa.


Możesz podać źródło tej informacji ?


"Rondo będzie nie po to by od niego poszła obwodnica, ale raczej w ramach wzmocnienia bezpieczeństwa, podobnie będzie rondo na DW 832 w Poniatowej, objazd na czas budowy wytyczono przez ulicę Lubelską w Poniatowej.
Przy okazji zostanie wyremontowany odcinek 832, (pominięty przy ostatnim remoncie w miejscowości Poniatowa Wieś).

Obrazek poniżej:
Planowane rondo na DW 832 w Poniatowej zaznaczyłem wskaźnikiem, na czerwono odcinek DW 832 do remontu, na niebiesko objazd na czas remontu i budowy ronda."


Brait - |26 Lut 2010|, o 17:48

Ogółem informacja pochodzi z "przedmiotu zamówień.. bla bla" i wszelkich planów czy decyzji np środowiskowych, wszędzie odcinek Poniatowa Wieś - Krężnica Okrągła jest wymieniany. Warto zaglądać ns tronę skyscrapecity. Jest tam mowa o budowie każdego odcinka drogi, ściany, fundamentu czegokolwiek w naszym kraju, ogłaszane decyzje, przetargi itd nie bardzo mam czas przekopać się przez masę wątków ale szczegółowa informacja o tym jest w temacie " [S12/17/19] Obwodnica Lublina" oraz w DW 747 i Most na Wiśle Lublin Ilża.
Marceli Szpak - |18 Gru 2010|, o 08:40

Budowa nowego mostu na Wiśle zawisła na włosku

Władze województwa szykują się do budowy nowego mostu na Wiśle i przebudowy prowadzącej do niego drogi 747. Tymczasem pogrążone w finansowej zapaści Mazowsze może odmówić 50 mln zł na współfinansowanie.

Nowa przeprawa połączy Kamień (pow. opolski) z Solcem nad Wisłą. Kierowcy dostaną nowe i wygodne połączenie z Radomiem, Kielcami i Śląskiem. Most umożliwi też komunikację drogi krajowej S19 (Białystok–Lublin–Rzeszów) z trasą 79 Kraków–Warszawa.

Dodatkowo zostanie przebudowana droga 747, która pozwoli dojechać do przeprawy z Lublina przez Bełżyce, Chodel i Opole Lubelskie. To będzie największa inwestycja drogowa samorządu naszego województwa.

– Dokumentację projektową mostu powinniśmy mieć w kwietniu lub maju przyszłego roku, a w styczniu spodziewamy się decyzji środowiskowej – mówi Michał Tyburek, zastępca dyrektora Departamentu Mienia, Infrastruktury i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim.

Urząd uwzględni zalecenia z decyzji środowiskowej (badany jest m. in. wpływ budowy na zmącenie wody w Wiśle i życie ryb), wystąpi o pozwolenie na budowę i ogłosi przetarg. – Inwestycja powinna być zakończona w 2013 roku – mówi Tyburek. – Dokumentacja projektowa i wykonawcza jest gotowa dla trzech z pięciu etapów przebudowy drogi 747.

– Budowa drogi i mostu to dla mnie priorytetowa inwestycja. Jeśli są jakieś ograniczenia, to tylko finansowe – deklarował podczas internetowego czatu w Dzienniku Wschodnim Krzysztof Hetman (PSL) marszałek województwa.

Nasze województwo wyłoży na budowę w sumie 66,1 mln zł. Z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dostaniemy 120 mln zł, a 50 mln zł miało dołożyć województwo mazowieckie. I tu zaczynają się schody. Jak dowiedzieliśmy się od dobrze poinformowanej osoby z Urzędu Marszałkowskiego, Mazowsze rozważa rezygnację z udziału w przedsięwzięciu.

Powód? Mazowieckie musi oddać do budżetu państwa kolosalną kwotę miliarda złotych. To tzw. janosikowe – czyli pomoc bogatszych województw dla biedniejszych regionów. Tymczasem naszemu sąsiadowi kasa pustoszeje także z powodu spadku z wpływów z podatku dochodowego od firm. Marszałek województwa Adam Struzik ogłosił kilka miesięcy temu załamanie finansów Mazowsza.

– Decyzja naszego zarządu jest wciąż aktualna – uspokaja Anna Groszyk-Książak z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie. – Pieniądze zostaną przekazane, gdy będzie już wiadomo, że inwestycja będzie realizowana. W tej chwili trudno określić, kiedy dokładnie to się stanie.

– Nawet nie wywołujmy wilka z lasu. Mamy podpisane porozumienie, inwestycja jest w wieloletnim programie finansowym Mazowieckiego. Oni też gospodarczo skorzystają z budowy mostu – mówi Jacek Sobczak (PO) członek zarządu województwa.

Co się stanie jeśli Mazowieckie wycofa się ze współpracy? Jednym z rozwiązań może być rezygnacja z przebudowy całej drogi 747. Wtedy powstaną tylko obwodnice miast, które przetnie trasa prowadząca do mostu.

Źródło: Dziennik Wschodni

PAWEŁ - |18 Gru 2010|, o 08:59

Poczekamy, zobaczymy. Jeżeli okazałoby się to prawdą, to dla powiatu opolskiego byłaby to jedną z gorszych wiadomości no może za wyjątkiem wyników wyborów :)
sasza - |31 Gru 2010|, o 16:22

Coś dzieje w tej sprawie, więc może jednak będzie :)
http://opolelubelskie.pl/...rmistrza_belzyc

roberto - |2 Sty 2011|, o 21:41

Przyznam ze ta droga nie jest wcale wysmienita i jak najbardziej przydal by jej sie remont. Trzeba cierpliwie czekac... :/ i gdzie to rondo na Mlynkach ? bo droge wyremontowano kawalkiem ale ronda nie ma :D
Marceli Szpak - |2 Sty 2011|, o 22:29

roberto napisał/a:
i gdzie to rondo na Mlynkach ?

A co mają Młynki do 747? :)

PAWEŁ - |3 Sty 2011|, o 20:57

No to całe szczęście z tym mostem :)
Odetchnąłem z ulgą.
Ale zawsze znajdą się pokrzywdzeni kilkaset milionów wielu by się przydało.

roberto - |6 Sty 2011|, o 18:33

Brait napisał/a:
ZooM napisał/a:
Brait napisał/a:

Zaś co do drogi od Młynek do skrzyżowania w Krężnicy Okrągłej to ma być ona remontowana w latach realizacji inwestycji DW 747, czyli do 2013 lub 2014r będzie gotowa.


Możesz podać źródło tej informacji ?


"Rondo będzie nie po to by od niego poszła obwodnica, ale raczej w ramach wzmocnienia bezpieczeństwa, podobnie będzie rondo na DW 832 w Poniatowej, objazd na czas budowy wytyczono przez ulicę Lubelską w Poniatowej.
Przy okazji zostanie wyremontowany odcinek 832, (pominięty przy ostatnim remoncie w miejscowości Poniatowa Wieś).

Obrazek poniżej:
Planowane rondo na DW 832 w Poniatowej zaznaczyłem wskaźnikiem, na czerwono odcinek DW 832 do remontu, na niebiesko objazd na czas remontu i budowy ronda."

Obrazek


chodzi mi o rondo przy drodze 832 kiedy bedzie zbudowane..... Pozdr.

Marceli Szpak - |6 Sty 2011|, o 19:09

No to rondo to tak, ale stąd jeszcze kawałek do Młynek ;)

Swoją drogą mam nadzieję, że nie zrobią takiego ronda jakie jest w Opolu bo tam jeszcze nie widziałem, żeby jakiś większy samochód przejechał przez nie bez obawy, że nie zedrze boku :)

Emyl - |7 Sty 2011|, o 12:04

Swoją drogą moda na małe ronda przyszła z Europy. Jak byłem w Katalonii mogłem się na to napatrzeć. Rondo jak beczka, a przez nie z gracją byka przemykają autobusy komunikacji miejskiej. Tam skrzyżowanie to wyjątek potwierdzający regułę.
Marceli Szpak - |7 Sty 2011|, o 14:30

To samo jest na wyspach ;) Tylko, że tam robią malutkie "bule" a jeśli już robią duże to o wiele większe niż w Polsce, gdzie po tygodniu od wybudowania widać ślady lakieru ;)

Mam nadzieję, że nie odpakują nam czegoś tak zmyślnego jak w Opolu :) Jeśli tak to wolę obecne skrzyżowanie :)

sasza - |8 Sty 2011|, o 12:28

Marceli Szpak napisał/a:
No to rondo to tak, ale stąd jeszcze kawałek do Młynek ;)

Swoją drogą mam nadzieję, że nie zrobią takiego ronda jakie jest w Opolu bo tam jeszcze nie widziałem, żeby jakiś większy samochód przejechał przez nie bez obawy, że nie zedrze boku :)

Jak rozpoznajesz te obawy? A widziałeś może z obdartym bokiem? Inna sprawa że wielu kierowcom sprawia wielką trudność poruszania się po rondzie, ale to chyba i tak łatwiej niż niektórym na wspomnianym skrzyżowaniu w Poniatowej, w sytuacji gdy jeden kierowca jedzie od centrum w lewo a drugi od zakładu prosto :)

Marceli Szpak - |9 Sty 2011|, o 22:17

sasza napisał/a:
Jak rozpoznajesz te obawy? A widziałeś może z obdartym bokiem?

Bystryś...

sasza napisał/a:
Inna sprawa że wielu kierowcom sprawia wielką trudność poruszania się po rondzie, ale to chyba i tak łatwiej niż niektórym na wspomnianym skrzyżowaniu w Poniatowej, w sytuacji gdy jeden kierowca jedzie od centrum w lewo a drugi od zakładu prosto :)

Jak rozpoznajesz te obawy? Masz z tym problem jadąc do centrum do strony zakładu?

sasza - |9 Sty 2011|, o 23:31

Marcel.
Odpowiadasz pytaniem na pytanie? Prowadzisz i forum i portal, więc postaraj się więcej. Zerknij jak zachowują się tam kierowcy, a z tego co czytam to chyba sam masz problem z tym skrzyżowaniem lub nie posiadasz prawa jazdy, bo nie wiesz nawet którzy kierowcy wymuszają tam pierwszeństwo. Zastanawiałeś się dlaczego jest tam tak dużo stłuczek? Jako prawie dziennikarz pewnie wiesz o tym doskonale.

Marceli Szpak - |10 Sty 2011|, o 07:32

Jakie pytanie taka odpowiedź :)
W "gównianym temacie" również zadałem pytanie. Nie odpowiedziałeś na nie więc trzymajmy się faktów...
Posiadam prawo jazdy i nie muszę się sam ocierać,m żeby widzieć kilka razy w miesiącu co tam się wyprawia.

sasza napisał/a:
Prowadzisz i forum i portal, więc postaraj się więcej.

Postarać się więcej co?, czego? Pisz poprawnie proszę i przestań mi cokolwiek narzucać, pisać jak mają wyglądać moje posty. Jestem mieszkańcem Poniatowej tak samo jak Ty więc mam prawo wyrażać się również jako zwykły forumowicz, użytkownik czy mieszkaniec.
sasza napisał/a:
Jako prawie dziennikarz pewnie wiesz o tym doskonale.

Co jeszcze wymyślisz?

I skończ ten pseudo atak na moją osobę i skup się na sprawach dotyczących P-wej.

Marceli Szpak - |16 Sty 2011|, o 20:50

Radni sejmiku województwa zatwierdzili budżet na ten rok

Jest budżet województwa z pieniędzmi na budowę lotniska w Świdniku, Centrum Spotkania Kultur i drogę 747 wraz z mostem przez Wisłę. Radni głosowali wczoraj "za”, choć przyznają, że boją się rosnącego zadłużenia województwa lubelskiego.

Budżet przeszedł głosami 26 radnych PO, PSL i jednego opozycyjnego PiS. Nikt nie był przeciwny, a czterech radnych SLD wstrzymało się.

W tym roku województwo chce wydać 1,217 mld zł, ale jego dochód wyniesie tylko 991 mln zł. Województwo pożyczy więc 239 mln zł. Zadłużenie sięgnie 47 proc. (dopuszczalne to 60 proc.).

– Rosnący deficyt budzi niepokój. Obyśmy w przyszłych latach nie stracili płynności finansowej – przestrzegał Jacek Czerniak szef klubu radnych SLD.

– Nie możemy zjeść ciastko i mieć ciastko. Jeśli chcemy realizować inwestycje to musimy mieć na nie pieniądze. Przez najbliższe trzy lata wydamy na to potężne sumy. Ale ten budżet nie spowoduje kłopotów dla finansów województwa – zapewniał marszałek województwa Krzysztof Hetman (PSL).

Mowa m. in. o budowie drogi 747 z przeprawą przez Wisłę w Kamieniu, lotniska pod Świdnikiem, Centrum Spotkania Kultur w Teatrze w Budowie, Lubelskiego Centrum Kongresowego, dostęp do szerokopasmowego internetu czy rozbudowie Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.

– Można dywagować, czy warto wydawać tyle pieniędzy na inwestycje. Jednak te inwestycje przyczynią się do rozwoju województwa i wpłyną na zwiększenie dochodów województwa – stwierdził Sławomir Sosnowski wicemarszałek i szef radnych PSL.

PiS obawiał się, że i tak pieniędzy może nie wystarczyć. – Trzeba zwiększyć nacisk na najważniejsze przedsięwzięcia takie jak droga 747 oraz zabezpieczenia przeciwpowodziowe. Poprzemy ten budżet, bo chcemy dać szansę nowemu marszałkowi i zarządowi – mówił radny Andrzej Pruszkowski (PiS).

Źródło: http://www.dziennikwschod...EWS01/595652236

Marceli Szpak - |13 Maj 2011|, o 06:24

Brait napisał/a:
Kolejne Mega Dobre Wiadomości Dla Nas

Wszyscy pamiętamy informacje o „Rozbudowie drogi wojewódzkiej 747 Iłża - Lublin oraz budowie mostu na rzece Wiśle w m. Kamień"

Jakby nie było 747 biegnie przez nasz powiat i jest dla nas niesamowicie ważna więc informację o tej inwestycji będę wrzucał tutaj

Po długiej ciszy i wielu niepewnościach w końcu coś się ruszyło:

Na początek RDOŚ:

"Obwieszczenie RDOŚ w Lublinie z dnia 18.01.2011r. dot. przedsięwzięcia pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej 747 Iłża - Konopnica na odcinku Konopnica - Kamień oraz budowie mostu na rzece Wiśle w m. Kamień wraz z drogami dojazdowymi do mostu”.

Wpisany przez Barbara Stachura
czwartek, 20 stycznia 2011 10:15
Sporządziła: Izabela Bara – KożuchDot. sprawy: WOOŚ.4242.1.29.2011.IBK

Dot. sprawy: WOOŚ.4242.1.29.2011.IBK


Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), niniejszym zawiadamia się wszystkie strony w sprawie o wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie postanowienia z dnia 18 stycznia 2011 r., znak: WOOŚ.4242.1.29.2011.IBK o uzgodnieniu warunków realizacji przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie drogi wojewódzkiej 747 Iłża - Konopnica na odcinku Konopnica - Kamień oraz budowie mostu na rzece Wiśle w m. Kamień wraz z drogami dojazdowymi do mostu.
Z treścią przedmiotowego postanowienia można się zapoznać w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie, ul. Magnoliowa 4, I piętro, pok. 3, w godzinach pracy Urzędu tj. pon, śr, czw, 7.30-15.30; wt 7.30-16.00; pt 7.30-15.00 oraz siedzibie Urzędu Miejskiego w Bełżycach w godzinach pracy Urzędu.
Niniejsze obwieszczenie zostanie podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie: http://lublin.rdos.gov.pl/ oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń.
Zawiadomienie uważa się za doręczone bądź dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od dnia 24 stycznia 2011 r. "

Co oznacza ta decyzja?

Kolejne dobre wieści dotyczące infrastruktury drogowej w naszym regionie, jeżeli RDOŚ rozpatrzy pozytywnie wniosek wojewoda będzie mógł wydać decyzje pozwalającą na realizację projektu

Odnośnie Mostu:

"ZDW w Lublinie informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu nieograniczonym na: Opracowanie dokumentacji projektowej w stadium projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania p.n.: Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych, opracowanie wniosku i materiałów do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz opracowanie Studium Wykonalności.

za najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy: HALCROW GROUP LIMITED, VINEYARD HOUSE
44 BROOK GREEN LONDON W6 7 BY, GREAT BRITAIN z ceną brutto: 1.581.669,00 zł, słownie
złotych: jeden milion pięćset osiemdziesiąt jeden tysięcy sześćset sześćdziesiąt dziewięć 00/100
(wartość netto: 1.296.450,00 zł, VAT: 285.219,00 zł). "

"Nie ma zagrożenia, że Mazowsze wycofa się ze wspólnej budowy mostu w Kamieniu. W tamtejszym budżecie zapisano na ten cel 11 mln złotych. Inwestycja ma połączyć trzy województwa: lubelskie, mazowieckie i świętokrzyskie.
To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych na Lubelszczyźnie. Teraz mieszkańcy lubelskiego Kamienia widzą przez Wisłę mazowiecki Solec. Ale żeby tam dojechać muszą pokonać 80 km do Puław lub Annopola, inaczej nie da się przeprawić przez rzekę. Co prawda koło Kamienia kursuje prom, jednak trudno na niego liczyć - kursy są zawieszane, gdy stan wody jest za wysoki albo za niski, lub gdy rzekę skuje lód.

W 2014 roku kilometrowy most połączy drogę krajową S19 (z Białegostoku przez Lublin do Rzeszowa) z trasą 79, która łączy Kraków z Warszawą. Po lubelskiej i mazowieckiej stronie powstaną też drogi dojazdowe. Będzie np. obwodnica mazowieckich: Lipska i Iłży oraz lubelskich: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego.

Cała inwestycja ma kosztować blisko ćwierć miliarda złotych. 120 mln zł daje Unia Europejska. Lubelszczyzna dokłada z własnej kieszeni 66 mln zł. Czyli na most i drogi brakuje 50 milionów. Z pomocą przyszło Mazowsze.

Jeszcze na początku zeszłego roku władze Lubelszczyzny i Mazowsza podpisały porozumienie o współpracy. Na jego mocy nasz zachodni sąsiad ma dołożyć właśnie 50 mln zł. Jednak przed kilkoma tygodniami jeden z lubelskich dzienników napisał, że Mazowsze z powodu kłopotów finansowych chce wycofać się z umowy.

- Nie ma takiego zagrożenia - dementuje Jacek Sobczak, członek zarządu woj. lubelskiego. - Co więcej Mazowsze po swojej stronie Wisły zaczęło prowadzić prace przy budowie dróg - dodaje.

Faktycznie tamtejszy samorząd zapisał w tegorocznym budżecie 11 mln na wspólną inwestycję. Następne transze, po 12 i 13 milionów, zostaną uruchomione w kolejnych latach.

- Jesteśmy teraz na najważniejszym etapie inwestycji, czyli wydawania decyzji środowiskowej - mówi Sobczak i dodaje, że najpierw musi być decyzja, a dopiero potem rozpocznie się projektowanie samego mostu."

Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

Pozostaje czekać na decyzję RDOŚ ;)


MOD: Post przeniesiony.

Brait - |2 Cze 2011|, o 23:58

''Na dniach Burmistrz Bełżyc ma podpisać decyzję środowiskową z rygorem natychmiastowej wykonalności , następnie będzie można już starać się o pozwolenia na przebudowę/budowę drogi 747.''

Streszczenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w języku niespecjalistycznym;

Raport o odziaływaniu przedsięwzięcia

Marceli Szpak - |13 Gru 2011|, o 19:54

Budowa mostu nad Wisłą w Kamieniu na dobrej drodze




Most ma mieć 1 km długości i 20,22 m szerokości. Kierowcy pojadą dwoma pasami jezdni, po lewej stronie będzie chodnik ze ścieżką rowerową. Stalową konstrukcję wesprze 10 przęseł z żelbetowymi podporami. (fot. Archiwum)



Wniosek o pozwolenie na budowę mostu nad Wisłą w Kamieniu jest już gotowy – dowiedzieliśmy się w Urzędzie Marszałkowskim. W ciągu kilku dni dokument trafi na biurko wojewody. Potem trzeba tylko trzymać kciuki żeby nie było powodzi.
Most na Wiśle łączący Kamień z Solcem zdecydowanie ułatwi podróż w kierunku na Radom, Kielce i Śląsk. Pierwsi kierowcy mają pojechać tędy do końca 2014 roku. W najbliższych dniach trafi na biurko wojewody trafi wniosek o pozwolenie na budowę obiektu.

– Z doświadczenia wynika, że będziemy na niego czekać 3-4 miesiące – przewiduje Michał Tyburek zastępca dyrektora w departamencie Mienia, Infrastruktury i Inwestycji Urzędu Marszałkowskiego.

Kiedy urzędnicy dostaną sygnał, że wniosek przeszedł pierwszy etap weryfikacji, ogłoszą przetarg na budowę przeprawy. Jeśli nie będzie protestów, to przetarg może być rozstrzygnięty jeszcze w kwietniu.

Budowa potrwa około trzech lat.

– Gdyby w Wiśle nie było wody, to inwestycję skończylibyśmy w półtora roku. Tymczasem jeśli będzie powódź, to rok nam przepadnie – mówi Tyburek.

Ale do opóźnień, które zmusiłyby województwo do zwrócenia unijnej dotacji, nie dojdzie. – Mamy rezerwę czasową. Inwestycja musi być zakończona do końca trzeciego kwartału 2015 roku – tłumaczy Tyburek.

Most to jedno, a dojazd do niego to drugie. Z Lublina do przeprawy dostaniemy się drogą wojewódzką 747. Trasa prowadzi z podlubelskiej Konopnicy przez Bełżyce, Chodel i Opole.

Jej budowę (będzie miała ponad ok. 50 km długości, z tego ok. 30 km nowym przebiegiem) podzielono na siedem odcinków. Cztery wnioski czekają już na pozwolenie na budowę.

Obwodnica Chodla jest projektowana, a dokumenty dotyczące pozostałych dwóch odcinków są w opracowaniu. Budowa ruszy wiosną przyszłego roku.

Most stanie w miejscu przeprawy zniszczonej przez niemieckich żołnierzy podczas wojny. Inwestycja ma kosztować 300 mln zł. Pieniądze wyłoży województwo lubelskie i mazowieckie, a połowę tej kwoty dołoży Unia Europejska.

Źródło: http://www.dziennikwschod...ULAWY/434899411

daniiels - |14 Gru 2011|, o 07:28

A są jakieś potwierdzone wieści jeśli chodzi o kolejne etapy tego projektu?
Doszły mnie "zasłyszane gdzieś tam" słuchy że Unia nie ma kasy i opóźni się budowa trasy do Lublina minimum o 2 lata.
-mam nadzieje że to tylko plotka!

Swoją drogą jeśli most będzie czynny ok 2014, to reszta projektu w najlepszym przypadku ok. 2016

Deniz Kasum - |24 Gru 2011|, o 10:58

ja Wam powiem tak. Przeprowadziłem się do Kamienia i patrząc na to wszystko osobiście mam podzielone zdanie na temat tego mostu.
Co prawda ułatwiłby komunikację znacznie, prom przestałby być potrzebny.
Ale:
Fundamenty pod most są położone w siedlisku bardzo rzadkich zwierząt.
Sam byłem zdziwiony gdy zobaczyłem Czarnego Bociana (nie nie czaplę tylko bociana) i jak się pytałem dziewczyny o co B z tym to odpowiedziała, że jest to ich teren lęgowy, a oni chcą walnąć tam most.
Osobiście uważam, że Wisła ma jeszcze kilka kilometrów w zapasie, gdzie można by go przesunąć.
Ale to tylko moje skromne zdanie.

Gość. - |24 Gru 2011|, o 11:05

"Bocian czarny (inaczej hajstra) jest to duży ptak brodzący z rodziny bocianowatych.

Ptak ten występuje w Europie Zachodniej, Wschodniej i Środkowej, a nawet w południowej Szwecji. Zimuje w środkowych i południowych okolicach Afryki oraz w Indiach. Na terenie Polski występuje w rozproszeniu w całym kraju. W przeciwieństwie do bociana białego unika on osiedli ludzkich, jak również pól i otwartych przestrzeni. "

"Obecnie uważa się, że stan krajowej populacji ustabilizował się. Aktualne szacunki mówią o 1.100 – 1.200 parach lęgowych w naszym kraju. Z tej liczby na Mazowszu gnieździ się około 80 par, na Północnym Podlasiu około 110, na Mazurach około 100, na Śląsku – 150 – 200, w Wielkopolsce około 100, a we Wschodnich Karpatach około 60 par."

Bociany znajdą sobie bez problemu inne miejsce. Rozumiem gdyby było to ich jedyne lęgowisko, ale żyje tam może kilka par i przez to nie budować mostu...?

Deniz Kasum - |24 Gru 2011|, o 11:08

Gość. napisał/a:
Bociany znajdą sobie bez problemu inne miejsce.

no tak, najlepiej postawić wszystko co się chce, a pomyśli się później czy dobrze zrobiliśmy :-)
Ja tam uważam, że te bociany można byłoby wykorzystać w agroturystyce, a nie budować most dokładnie w tym miejscu.

Marceli Szpak - |26 Gru 2011|, o 20:07

Deniz Kasum napisał/a:
Fundamenty pod most są położone w siedlisku bardzo rzadkich zwierząt.
Sam byłem zdziwiony gdy zobaczyłem Czarnego Bociana (nie nie czaplę tylko bociana) i jak się pytałem dziewczyny o co B z tym to odpowiedziała, że jest to ich teren lęgowy, a oni chcą walnąć tam most.
Osobiście uważam, że Wisła ma jeszcze kilka kilometrów w zapasie, gdzie można by go przesunąć.
Ale to tylko moje skromne zdanie.

Jakby chcieć zwracać uwagę na każdy gatunek ptaka, ssaka, gada, płaza czy roślinek to byśmy nadal jeździli po brukowych drogach konno. Bez przesady most jest bardzo potrzebny - Polska B, zwłaszcza nasz powiat potrzebuje takie zastrzyku inwestycji.

Co do fundamentów - z pewnością nie zostaną wykorzystane przy nowym moście.

Co do przesunięcia - te fundamenty nie wzięły się tam od tak, wiem, że tego nie widać ale na mapach już dawno wszystko zostało zakreślone wraz z drogami. To nie jest takie hop siup dlatego trzeba brać póki dają kasę bo to aż dziwne, że dają na Polskę B...


Most bardzo potrzebny, szkoda, że jednopasmowy ale najważniejsze, że będzie :)

Deniz Kasum napisał/a:
Ja tam uważam, że te bociany można byłoby wykorzystać w agroturystyce, a nie budować most dokładnie w tym miejscu.

Z pewnością Kamień zaleją tłumy gości z całej Polski tylko dla boćka. Swoją drogą niezły los mu kroisz, skoro w myślach masz "zaproszenie" agroturystycznych gości w te tereny lęgowe. Nie ma miejsca na ziemi, gdzie wzmożona obecność ludzka przyczyniłaby się do poprawy warunków bytowych. Mam nadzieję, że bociek z Kamienia nie czyta tego forum ;)

Pozdrawiam

Marceli Szpak - |18 Sty 2012|, o 22:55

Most na Wiśle w Kamieniu: Budowa przyspiesza WIZUALIZACJE



Nowy most na Wiśle pozwoli mieszkańcom lubelskiego Kamienia dotrzeć do mazowieckiego Solca bez konieczności podróżowania do odległych Annopola lub Puław. Inwestycja wreszcie przyspiesza - ruszyło postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na budowę.

Więcej na --> http://www.kurierlubelski...zacje,id,t.html

Marceli Szpak - |23 Mar 2012|, o 09:48

Marszałek zbiera na drogę do mostu w Kamieniu

Władze województwa lubelskiego szukają finansowej pomocy przy budowie drogi 747 do nowego mostu w Kamieniu. Ale gminy i powiaty, które ma przeciąć trasa, na inwestycję zrzucają się niechętnie. Kolejny kłopot to sam most, do którego w tym roku nie dołoży Mazowsze.

czytaj więcej na: http://www.kurierlubelski...ieniu,id,t.html

Marceli Szpak - |27 Mar 2012|, o 13:45

Budowa drogi do Kamienia: Mieszkańcy wsi obawiają się hałasu i spalin

Mieszkańcy podlubelskich wsi obawiają się, że potężna inwestycja, jaką jest przebudowa drogi 747 prowadząca do nowego mostu na Wiśle w Kamieniu, zamieni ich życie w koszmar.

To największa inwestycja drogowa w dziejach samorządu województwa. Za 750 mln zł powstanie trasa wraz z obwodnicami Chodla, Bełżyc i Opola oraz przeprawa przez Wisłę.

Jednak pojawia się problem z dojazdem do Lublina – chodzi o połączenie "747” z krajową drogą nr 19. W planach obie trasy miały się łączyć w tzw. węźle Konopnica na zachodniej obwodnicy Lublina. Jednak nie wiadomo, kiedy węzeł powstanie, bo na zachodnią część obwodnicy nie ma pieniędzy.

– Dlatego mnóstwo samochodów ciężarowych z zachodniej Polski pojedzie przez gęsto zabudowane wsie Marynin, Kozubszczyzna i Konopnica. Mieszkańcy nie wiedzieli, że będą narażeni na zwiększony hałas i spaliny. W dodatku jedynym połączeniem z "dziewiętnastką” będzie już teraz niebezpieczne i oblężone skrzyżowanie w sąsiedztwie kościoła w Konopnicy – mówi Piotr Sawicki, radny powiatowy i członek władz regionalnych PO.

Sawicki – w imieniu zaniepokojonych mieszkańców – wysłał w tej sprawie pytania do Jacka Sobczaka, członka Zarządu Województwa i partyjnego kolegi. Ale to skrzyżowanie leży na terenie Lublina i marszałek nie może prowadzić tam inwestycji.

Za budowę zachodniej obwodnicy Lublina odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

– Rozpoczęcie prac zależy od tego, kiedy dostaniemy pieniądze – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA. A pieniądze mają być dopiero w budżecie Unii Europejskiej na lata 2014–2021.

Źródło Dziennik Wschodni

Marceli Szpak - |27 Mar 2012|, o 13:47

Ktoś w komentarzach mądrze zadał pytanie czy mieszkańcy Kamienia żniwa robią sierpem czy już kosą :wstyd:
Normalnie Konopielka mi się przypomina :wstyd:

Marceli Szpak - |5 Kwi 2012|, o 13:57

Dodatkowe 70 mln zł na most na Wiśle w Kamieniu

Budowa mostu i drogi 747 ma według szacunków kosztować w sumie 750 mln zł (sama przeprawa 271 mln zł). Po przekazaniu środków z ministerstwa (konkretnie z Krajowej Rezerwy Wykonania programu Rozwój Polski Wschodniej), dofinansowanie Unii Europejskiej wzrośnie do 75 proc. Pozostałe pieniądze wyłożą samorządy województw lubelskiego i mazowieckiego.

- Mazowsze potwierdziło na piśmie, że jest gotowe przekazać nam 50 mln zł - mówił dzisiaj marszałek Krzysztof Hetman (PSL). To ważna deklaracja. Kilka tygodni temu władze mazowieckiego poinformowały, że ze względu na problemy finansowe, zdecydowały przełożyć na przyszłość przekazanie nam pierwszych 10 mln zł dofinansowania.

Hetman sugerował dzisiaj, że dodatkowe pieniądze z ministerstwa dostaliśmy dzięki zaangażowaniu wiceministrów Iwony Wendel i Marcelego Niezgody (był urzędnikiem w lubelskim Urzędzie Marszałkowskim). - Gdyby nie pomoc z ministerstwa, te pieniądze musielibyśmy dołożyć sami - mówił Hetman.

Koszt inwestycji może się zmniejszyć, bo marszałkowscy urzędnicy spodziewają się oszczędności poprzetargowych. Oferty na budowę mostu w Kamieniu wraz z dojazdem do istniejących dróg zostaną otwarte 18 kwietnia.

- Wkład obu województw zmniejszy się proporcjonalnie – zapowiedział członek zarządu województwa Jacek Sobczak (PO).

Droga 747 i przeprawa w Kamieniu ma poprawić komunikację z centralną Polską i ożywić gospodarczo zachodnią część naszego województwa. Inwestycja po lubelskiej stronie Wisły skończy się w 2015 r. Jednak prawdopodobnie dopiero wtedy zacznie się przebudowa trasy 747 po stronie Mazowieckiej.


Dziennik Wschodni

Brait - |7 Kwi 2012|, o 12:21

http://siskom.waw.pl/DW747.htm
Marceli Szpak - |12 Maj 2012|, o 06:52

Dwunastu chętnych do budowy mostu w Kamieniu

Aż 12 firm chce budować most na Wiśle w Kamieniu. Po naszej stronie rzeki wszystko idzie zgodnie z planem. Gorzej z Mazowszem, które ma kłopoty z finansowaniem swojej części inwestycji.
Wczoraj urzędnicy otworzyli koperty z ofertami. Okazało się, że o intratne zlecenie rywalizują firmy z całej Europy. To m.in. Budimex, Strabag, Bilfinger Berger Budownictwo czy Mota-Engil. Najtańsza oferta wynosi 209 mln zł. Najdroższa firma chce za wykonanie przeprawy prawie 100 mln zł więcej czyli 306 mln zł.

– Teraz sprawdzimy, czy oferty spełniają nasze kryteria i czy nie ma w nich błędów formalnych. Firmy dostaną czas na ewentualne uzupełnienia – tłumaczy Beata Górka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. Podstawowym kryterium jest cena, ale najtańsza propozycja musi również spełniać warunki postawione przez samorząd województwa. Ocena zajmie ok. miesiąca.

Urząd Marszałkowski ma na inwestycję ok. 270 mln zł. Prawdopodobnie więc zaoszczędzi na budowie.

Zwycięska firma przerzuci kilometrowy most przez Wisłę w Kamieniu (pow. opolski), wykona dojazdy po obu stronach rzeki, stanowiska do ważenia pojazdów, chodniki i ścieżki rowerowe. Inwestycja jest trudna. – Rzecz nie tylko w cennych przyrodniczo terenach. Wisła jest rzeką nieuregulowaną i statystycznie rzecz biorąc można spodziewać się powodzi. Firma budująca most musi się na to przygotować. Tym bardziej, że dwie podpory staną w nurcie.

Czasu powinno wystarczyć. – Budowę musimy zakończyć w październiku 2014 r. Czyli mamy na to trzy pełne sezony budowlane – tłumaczy Michał Tyburek, z-ca dyr. departamentu Polityki Transportowej i Drogownictwa w Urzędzie Marszałkowskim.

Do inwestycji dokłada się województwo mazowieckie. Niestety, na razie tylko na papierze. W marcu okazało się, że tamtejszy samorząd nie przekaże w tym roku 10 mln zł na budowę mostu. Powodem były kłopoty finansowe stołecznego województwa. Pieniądze dostaniemy dopiero za trzy lata, czyli najpewniej po zakończeniu prac. Na szczęście w kwietniu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego dało nam na inwestycję dodatkowych 70 mln zł.

Teraz pieniądze na most są, jednak pojawił się kolejny kłopot po stronie mazowieckiego. Oba województwa planują przebudowę drogi 747 prowadzącej do przeprawy z Lublina i Radomia. Przygotowania po lubelskiej stronie idą pełną parą. Powstanie nie tylko droga, ale i obwodnice: Opola Lubelskiego, Bełżyc i Chodla. Za tydzień zostaną otwarte oferty na budowę odcinka trasy Bełżyce–Chodel. W najbliższych dniach ogłoszenie przetargu na obwodnicę Opola. Tymczasem władze Mazowsza informują, że prace na ich odcinku zaczną się najwcześniej w 2014 roku. Czyli po otwarciu mostu kierowcy pojadą po tamtej stronie starą drogą.

Źródło: Dziennik Wschodni
http://forum.dziennikwsch...499#entry629499

Marceli Szpak - |22 Cze 2012|, o 16:55

Most w Kamieniu wybuduje firma Energopol Szczecin



Most na Wiśle w Kamieniu wybuduje firma Energopol Szczecin. Prace będą kosztowały 209 mln zł. Inwestycja ma być gotowa do końca 2014 roku.


czytaj więcej na: http://www.kurierlubelski...zecin,id,t.html

Marceli Szpak - |3 Lip 2012|, o 20:08

Przetarg na most w Kamieniu oprotestowany

Firma Bilfinger Berger, która przegrała przetarg na budowę mostu na Wiśle w Kamieniu, oprotestowała postępowanie. Poszło o trzy metry innego mostu.


czytaj więcej na: http://www.kurierlubelski...owany,id,t.html

kwasior500 - |4 Lip 2012|, o 14:49

Zawsze wygrywają najtańsze
Marceli Szpak - |31 Sie 2012|, o 11:55

Most na Wiśle w Kamieniu: Dzisiaj podpiszą umowę na budowę

Umowa na budowę mostu na Wiśle w Kamieniu zostanie podpisana w piątek w Urzędzie Marszałkowskim.
Przeprawę wraz z drogami dojazdowymi zrobi konsorcjum trzech firm, którego liderem jest Energopol – Szczecin SA.

Za pracę wykonawcy dostaną 215,1 mln zł. Most będzie miał nieco ponad kilometr, 20 metrów szerokości oraz 800 metrów drogi dojazdowej (droga wojewódzka nr 747). Większość pieniędzy – 126 mln zł – wyłoży Unia Europejska.

Kierowcy przejadą nowym mostem pod koniec 2014 roku.

Źródło: Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschod...ULAWY/120839967

Marceli Szpak - |31 Sie 2012|, o 17:42

Most w Kamieniu powstanie w 2014 roku. Umowa podpisana

Pod koniec 2014 roku kierowcy zyskają nowe połączenie z Mazowszem i Świętokrzyskim. W piątek podpisano umowę w sprawie budowy nowego mostu przez Wisłę w Kamieniu (pow. opolski).

– To była wielka wyprawa w Himalaje. Musimy jeszcze zatknąć proporzec na szczycie – mówił w piątek dziennikarzom o długich przygotowaniach do budowy nowej przeprawy przez Wisłę Jacek Sobczak (PO) z zarządu województwa. Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał w piątek umowę z Energopolem – Szczecin SA na wykonanie zadania.

Wykonawcy dostaną za pracę 215,1 mln zł. Szeroki na 20 metrów most będzie miał nieco ponad kilometr. Do tego 800 metrów drogi dojazdowej. Większość pieniędzy – 126 mln zł – wyłoży Unia Europejska.
– To wielki dzień w historii województwa – mówił Krzysztof Hetman (PSL), marszałek województwa. – Dostępność naszego województwa poprawi się w trzy lata w znakomity sposób.

Prace nad Wisłą zaczną się prawdopodobnie jeszcze pod koniec września. Wcześniej wykonane zostaną konstrukcje stalowe. – Na pewno zakończymy wszystko w terminie, czyli do 30 listopada 2014 roku – zapewnił Marcin Konarzewski, dyrektor z Energopolu – Szczecin SA. Podkreślił, że budowa będzie tak prowadzona, aby była jak najmniej uciążliwa dla okolicznych mieszkańców.

Sobczak przypomniał, że przeprawa to część większego projektu. Do przeprawy doprowadzi z Lublina 50-kilometrowa, przebudowana droga wojewódzka nr 747. – Zależy nam na dobrym skomunikowaniu z zachodnią Polską i Europą. W naszym województwie jest ogromny potencjał i można go wyzwolić przez budowę dróg i lotniska – podkreślił Sobczak.

Maksymalnie 50 mln zł obiecało dołożyć do inwestycji województwo mazowieckie. Jednak wiosną, tnąc wydatki, władze Mazowsza zdecydowały przełożyć na przyszłość przekazanie nam pierwszych 10 mln zł dofinansowania.

Inna sprawa to dojazd do mostu po mazowieckiej stronie Wisły. Tam prace przy przebudowie trasy 747 zaczną się praw-dopodobnie, dopiero, kiedy nasze już się skończą. Kierowcy będą musieli zadowolić się podróżą po starej drodze.

Źródło: Dziennik Wschodni
http://www.dziennikwschod...EWS01/120839873

Marceli Szpak - |2 Paź 2012|, o 19:49

Dadzą pieniądze na most w Kamieniu. Prace już ruszyły

Umowy na dofinansowanie budowy mostu na Wiśle w Kamieniu oraz drogi do niego prowadzącej zostaną podpisane dziś w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie. Roboty przy przeprawie już się zaczęły.
Województwo lubelskie podpisze umowy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Mostowa inwestycja pochłonie 209 mln zł. Z tego 75 procent dołoży Unia Europejska, a województwo mazowieckie zobowiązało się wesprzeć inwestycję 50 mln zł (choć na razie tego nie zrobi, tłumacząc się brakiem pieniędzy). Budżet inwestycji został dopiety dzięki 70 mln zł wyłożonych wiosną przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.

Tymczasem plac budowy został już kilka dni temu przekazany konsorcjum firm wykonawców, które tworzą Energopol Szczecin SA, "Gotowski” oraz Mostmar SA. Prace potrwają do końca 2014 r. Po ich zakończeniu kierowcy skorzystają z nowego połączenia z Radomiem i Kielcami oraz miastami w zachodniej Polsce.

Most, który połączy województwo lubelskie z Mazowszem, będzie miał kilometr długości i stanie na dziesięciu przęsłach. Zmieszczą się na nim dwa pasy ruchu, ścieżka rowerowa i chodnik.

Kierowcy dojadą z Lublina do nowej przeprawy przebudowanym pięćdziesięciokilometrowym odcinkiem drogi 747. Początek w podlubelskiej Konopnicy, a potem trasa będzie przebiegać przez Bełżyce, Chodel i Opole Lubelskie (powstaną obwodnice tych miast).

Most w Kamieniu raz już został zbudowany – latem 1939 roku. Drewniana przeprawa bardzo krótko służyła mieszkańcom. Została zniszczona już na początku wojny.

Źródło: Dziennik Wschodni

http://www.dziennikwschod...EWS01/121009861

Marceli Szpak - |2 Paź 2012|, o 19:49

Słyszałem, że do budowy mostu potrzebują "tylko" emerytów i rencistów... Wiecie coś więcej na ten temat?
Marceli Szpak - |6 Lut 2013|, o 13:06

Wbudują kamień węgielny pod budowę mostu na Wiśle w Kamieniu

Dziś zostanie wmurowany kamień węgielny pod budowę mostu na Wiśle w Kamieniu. Na uroczystość przyjadą marszałkowie województw lubelskiego i mazowieckiego.

Więcej na: http://www.dziennikwschod...AWY%2F130209757

Brait - |12 Lut 2013|, o 17:55

Foto relacja z budowy mostu:

Stan na lato 2012, jeszcze przed rozpoczęciem pierwszych prac:

1. Koniec drogi DW747 ;)


2.


3.


4.


5. po prawej, elementy przeprawy ;)


6. W stronę Gdańska


7.


Cdn....

Brait - |12 Lut 2013|, o 17:59

Stan na początek lutego.












Marceli Szpak - |25 Wrz 2013|, o 18:42

Budowa mostu w Kamieniu: Nie ma opóźnień w pracach - zapewnia inwestor

Budowa mostu w Kamieniu wkracza w kolejny etap realizacji. Na plac budowy zwożone są elementy konstrukcji stalowej, która będzie nasuwana na filary z obu brzegów Wisły.
Konstrukcja stalowa mostu powstaje w kawałkach w bydgoskim Zakładzie Konstrukcji Stalowych firmy Gotowski (jest członkiem konsorcjum, które buduje most).


Więcej na: http://www.kurierlubelski...estor,id,t.html

Marceli Szpak - |26 Sty 2014|, o 11:22

Most w Kamieniu: Budowa zakończy się pod koniec roku



Budowa mostu w Kamieniu wkracza w ważny etap. Latem brzegi Wisły mają być "spięte". Z nowej przeprawy będzie można skorzystać pod koniec roku.

Więcej na: http://www.kurierlubelski...,1,id,t,sg.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group